Kundreferens - Webhallen

E-handelsföretaget Webhallen har valt Waya som ny leverantör av finansiella tjänster. Den kompletta molntjänsten har lett till att Webhallen, som är en av Nordens största återförsäljare inom gaming och teknik, kunnat stärka sitt delbetalningserbjudande, ge kunderna en bättre upplevelse samt förenkla faktura- och kravhanteringen.




Kundreferens – Webhallen


Webhallen grundades redan 1999 och är idag en av Nordens ledande återförsäljare inom spel, film, hårdvara, gadgets och hemelektronik. Webhallen har en omfattande webshop med 40 000 artiklar inom teknik och gaming. 

Detta säger vår kund Webhallen om oss

Med hjälp av Wayas lösning har vi fått den tekniska funktionalitet som vi tidigare saknat i de finansiella funktionerna. Förbättringen har bl a lett till att vi kunnat stärka vårt erbjudande om delbetalning betydligt.
Utan flexibla och effektiva tjänster för delbetalning riskerar företaget att halka efter och tappa kunder. Som kund vill man ha tydliga direktiv och riktlinjer, med säkra överföringar. Då känner man sig trygg och vill komma tillbaka och köpa mer.
Wayas lösning ger oss också fler möjligheter än tidigare och minskar risken för att kunderna ska missa en betalning. Funktioner som betalning med Swish och automatisk sms-påminnelse innan en faktura förfaller gör allt enklare för våra kunder
För oss som företag har Wayas fakturahanteringsprocess gjort att vi kan fakturera mycket snabbare än tidigare. Deras Portal är också mycket mer användarvänlig. Vi kan bland annat se vilken andel av portföljen som inte betalat och överblicken är mycket enklare.
Det finns inte många konkurrenter som erbjuder en sådan här lösning. Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Waya.


Jesper van Eijk – CFO Webhallen


Har du frågor om Waya360° är du välkommen att kontakta oss på: 010 330 20 88 eller via nedanstående formulär.

Visma Vet Manager Fortnox Lexly Lowell SEB Webhallen Aspia Hemnet